2010年6月15日星期二

叠影迷情之116 端午唱龍舟評彈政改

端午唱龍舟評彈政改

「唱龍舟」是舊日廣東一帶一些民間藝人,在每逢佳節前,拿著一根長木桿,上面橫放著一艘小木人偶扒的龍舟,一邊唱一邊拉著繫著小木人龍舟的幼線,扯動著那些小木偶兒,唱的都是諷刺時弊,緣門求大戶人家打賞幾個小錢。

時移勢易,香港全是高樓大廈,再沒昔日的木櫳門,現在往往住在地下的都變成商舖,也甚少像以前每家每戶般打開大門乘涼,與街坊鄰里串門子,大家互相建立良好關係,現在是各家自掃門前雪,也甚少知道隔鄰是姓什名誰,以前那種街坊街里的良好關係網已蕩然無存,再沒人唱龍舟,更是後繼無人,這門通俗的民間藝術已成為絕唱,至於在大陸,先經過共產黨將傳統文化努力清除,再經文化大革命過濾得一乾二淨,就算是六十後的一代也不知唱龍舟為何物了。

這些失傳的民間藝術唱的小調兒多是「急就章」的急口令,有節拍、字句押韻,充滿廣東人的刻薄言語和蠱惑佻皮,洋溢通俗的幽默感,跟廣東的「南音」又有不同,南音是押韻有平仄聲而詞句藻麗,唱龍舟是打油詩,雅俗有別,與北方的唱「蓮花落」相同,亦類似「蟼夕」時街頭巷尾的神婆打小人的精句。時正端午佳節,就找個會唱龍舟的民間藝人來,讓各位開開心,因為此種藝術早已煙滅,會稍有走樣,倒不如就當是新派唱龍舟,請各位讀者多多包涵。

也要先旨聲明,唱龍舟是廣東民間藝術,不免會有不少廣東話文法。好了,說了一大堆介紹典故,唱龍舟的師傅周隆暢已來了,要開始了。

「各位鄉親父老,現由周維暢師傅來表演唱龍舟,周師傅走遍大江南北,見過世面,更是丐幫第三十八代掌門人,丐幫祖宗爺洪七公第七十代嫡傳頒為粵派唱龍舟傳人。」主持人介紹後,略向後面的周維暢欠身道:「周師傅,有請。」

「督撐、督撐、茶督撐、水督撐、督督撐。」周維暢穿著灰色殘舊長衫,五十來歲,中等身形,個子瘦削,頭髮稀疏泛白,一臉風霜,面上縐紋是積聚了人生經歷的印記,左手拿著龍舟棒子,右手拿著拍板兒敲打,行動敏捷地跳躍出來唱急口令:「今日睇見香港地,人人爭拗霎晒氣,宣轉政改做場戲,實情搵笨兼歪理,政改依然有禁忌,仍然剩係個幾味,刷鞋特首好卑鄙,猛叫起錨預埋你,那管係生張熟李,官商勾結共謀利,功能組別為自己,當正市民係臭四,大揮公帑請臨記,依起棚牙扮歡喜,成班官僚放臭屁,力求市民咪放棄,勿為民主撐餐死,激氣,激氣,真激氣。」

「唉,助桀為虐民建聯,奮力支持假普選,死鬧泛民起爭端,搞到社會大混亂,支撐打到泛民扁,自由民主全送斷,擁護共產一黨專,其實暗裏有打算,利益怕會有受損,祇望中央會恩眷,利益一眼睇得穿;千瘡百孔爛政權,社會問題亂一團,貧富不均積民怨,若要政治能健全,真正開放有灣轉,多D順從人民意願,先讓特區有普選,作為普選新試點,眼光要放得長遠,國家富強益子孫。」

「祇怕係成班特區領導,攬住爛『荒』案踏原步,帶住香港市民走遠路,完全荒謬唔係好路數,筋疲力盡搞到亂糟糟,仲要冇個樣搵個樣做,曾特首又學埋啲鬼子佬,效仿人地攪場辯論騷,閂埋門禁止一切報導,唔准旁觀離鬼晒大譜,搵個女大狀『黎』鬥對訴,更見佢頭大居然冇腦,腦大卻塞滿晒枯草,擺明想顯示野心企圖,反而暴露佢絕頂糊塗,中央見佢咁更添煩惱,卑佢帶領香港點會仲有前途?唉!真係冇晒前途,冇晒前途,嗚呼哀哉都唔知點算好?點算好?」

「得、得、得得得…..。」有如馬蹄聲響,也不知是周維暢的口技還是他手上拍板兒弄的節拍聲?還是兩聲齊發?他扭動脖頸子,轉一圈,唱諾:「起錨自有人支持,猛講政改不可再延遲,到底係唔係真係如此?都祇不過係見仁見智。」

「特首主要條件係做應聲蟲,剛啱佢性格又係刷鞋童,明眼人睇穿佢係蟲或係龍,搵佢做特首時見佢毛都鬆,切勿咪以為佢係大智大勇,其實多年來佢都冇鬼用,最叻係將自由民主全斷送,對北大人似係諸候去朝貢,次次去述職好似去獻奉,遷就晒啲搞地產班大富翁,香港地咁細祇係粒塞豆窿,無須做到自己咁鬼恐共,祇係想佢郁手煮番餐好餸,市民唔需要食乜野大龍鳳,唔駛佢嗌住打好呢份好工,搞吓搞吓佢已經就嚟够晒鐘,罧吓罧吓都懷念當年老幪董,至少冇佢咁鬼盲從,一味怕中共話佢唔夠效忠,呢個三煞位邊個坐籮柚都俾針拮到痛 (文雅點說就是如坐針氈)。」

周維暢搖搖頭嘆惜道:「佢聲嘶力竭係度嗌得真幸苦,市民分化佢都冇晒符,最慘係兩邊都唔能夠兼顧,反對聲音激烈到令佢難猜估,睇見班領導高官真係無辜,成日夾埋去掃樓擇戶,同啲居民拗到不亦樂乎,誓要將假政改極力保護。」

「大陸既無真正律法,剩係識禁制並無他策,將愛國人士當作逆賊,又拉又鎖將愛侶分拆,豆腐渣工程卻不能查察,地震無辜生命向誰問責?貪官早已把錢財全搜刮,漠視人民性命真係賤格,唔好再用暴政去鎮壓。」

「國泰民安要有民主,唔應該做到咁鬼鼠,閂大門唔准民主豎,鋪鋪牌都唔肯認輸,咁樣點對得人民住,而家勞資工潮到處,好值得中央去關注,又佢哋點樣步署?叻人趁而家去晒淤,咁先至係中流砥柱。」

周維暢唱到此處,擰頭擰髻,面色一沉,滿是感慨:「又攞番當年六四嚟講,屠城决策者好多去咗見閻羅王,佢哋滿手沾血唔怕髒,死都誓要將真相儘量隱藏,逼晒啲精英要四處流亡,當年中央大部份人都係喪心病狂,呢種做法真係笨夾戇,瞪大雙眼住屠城惨況,死硬派緊握政權唔肯放,猛將一點點民主活活埋葬,呢件係近代史嘅大毒瘡,打正招牌做真正嘅共產黨。」

此時司儀走出來,揚著右手,左手在揩眼淚,道:「好了,好了,不用再唱下去了,端午節是人人開心吃椶子,不是弄得拼命提著傷心事悼念屈原那種忠心愛國精神,往事勿提了,各位,聽過唱龍舟就算了吧。」

周維暢嘆了一聲:「各位切勿說我唱得差,我祇不過是揭吓瘡疤,各位後會有期,今日以此為記。」

(2010年6月15日端午節前夕)

沒有留言:

發佈留言